Ako správne viesť marketing
12.06.2014 11:05:22
Ak chcete, aby spoločnosť, ktorú vediete, prosperovala, je dôležité zvoliť si dobrú stratégiu. Ak si nezvolíte vhodnú stratégiu, Vaše investované peniaze, úsilie a čas sa môžu napokon ukázať ako neefektívne.
Mať dobrú stratégiu znamená, mať dobrý plán, vďaka ktorému sa bude Vaša spoločnosť uberať správnym smerom a prinášať Vám zisky. Urobte si marketingový rozpočet.Určite si cieľ, ktorý bude na konci Vašej marketingovej stratégie. Vďaka nim môžete okrem očakávaného zisku získať aj nových zákazníkov, zavedenie nového tovaru a služieb, udržanie už stálych zákazníkov a zvýšenie ich spokojnosti, či expandovať na nové trhy. Ak máte určený cieľ, upravte isté body v osnove, ktorú ste vytvorili, na priority. Budete sa v pláne ľahšie orientovať.
Neodbytnou súčasťou pri zostavovaní stratégie je urobiť si prieskum v rôznych oblastiach. Prieskum trhu Vám pomôže preskúmať jednotlivé faktory, ktoré by mohlo ovplyvniť Vaše podnikanie. Môže odhaliť aj prípadnú konkurenciu, ktorá podniká s podobnými, ak nie rovnakými produktmi ako Vy. Nezabúdajte, že dôležití su najmä Vaši zákazníci. Preto by ste sa mali orientovať predovšetkým podľa ich potrieb a požiadaviek.
Prehodnoťte doterajšie pôsobenie a fungovanie Vašej spoločnosti. Aj napriek tomu, že môže byť Vaša firma stabilná a výnosná, vždy sa dá niečo vylepšiť. Preto by ste mali na základe Vášho prieskumu odhaliť miesta, ktoré by sa mohli zdať ako najzraniteľnejšie a vyplňte medzery inovatívnymi nápadmi.
Práve vďaka progresívnym metódam , či procesom, môžete ponúknuť zákazníkom tovar a služby za nižšiu cenu ako Vaša konkurencia. Inou hodnotou, ktorou by sa Vaša firma mohla zaoberať je nová technológia a inovácia. Ďalšiu hodnotu predstavujú služby zákazníkom.
Je potrebné rozlišovať jednotlivé hodnoty.
Hodnota, na ktorú sa upriamite sa môže stať smerodajnou pre Vašu firmu. Z toho vyplýva, že dominujúca hodnota Vášho priemyslu bude určovať, s akou komoditou obchodujete. Diferenciácia jednotlivých ponúkaných hodnôt na trhu môže pomôcť odlíšiť Vašu spoločnosť od prípadnej konkurencie a získať tak nových zákazníkov.
Zdroj: "Marketingová stratégia." . redfox, 1 Jan. 2011. Web. 2 May 2014.http://www.redfoxmanagement.com/sk/2011/05/02/ako-rozvijat-svoju-marketingovu-strategiu/
Komentáre