epodnikanie

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Time management

Inými slovami - efektívne rozloženie pracovného času.
Ešte predtým, ako sa pustíte do plnenia úloh, určite si ciele. Ak budete mať stanovené ciele, budete vedieť, čo chcete dosiahnuť. Samozrejme, mali by to byť reálne ciele. Aby ste sa dostali k hlávnemu cieľu, musíte splniť individuálne ciele.
(Príklad: Ak ste sa v budúcnosti rozhodli otvoriť reštauráciu, jedným z cieľov by mala byť Vaša znalosť varenia. Čo pre to môžete urobiť je, že si kúpite potrebné knihy a učebnice alebo sa prihlásite na kurz varenia.) To znamená, že Vaším cieľom by sa nemala stať samotná usilovná činnosť, ale výsledok, ktorý chcete dosiahnuť.
Uvedomte si, že všetko by malo mať nejaký časový limit. Preto pri zostavovaní Vášho plánu by ste mali vziať do úvahy čas, za aký chcete projekt stihnúť, aké dlhé pauzy by ste chceli mať a koľko času by Vám mali zabrať individuálne úlohy. Nezabudnite si to zapisovať, urobiť potrebný rozpis, rozvrh, potrebné kalkulácie, a pod.
Aby ste si ušetrili čas, nájdite si jedno konkrétne miesto, kde si to budete zapisovať, prípadne ukladať. Kontrolujte svoju prácu v pravidelných intervaloch (na záver dňa, každý týždeň, ..).
Môže sa stať, že aj napriek tomu, že ste si rozplánovali prácu, máte časový sklz alebo nespĺňate denný režim. Je to pravdepodobne kvôli tomu, že ste si neurčili priority. Nezabúdajte, že príliš veľa práce a málo času môže spôsobiť nedostatočné sústredenie sa na prácu. Vyhnite sa príliš dlhým prestávkam a veciam, ktoré môžu odpútať Vašu pozornosť, ako napríklad surfovanie po internete; debatovanie s kolegami; neporiadok na pracovnom stole, ktorý Vás núti neskôr hľadať potrebné dokumenty, ..
Ak sa patrične nesústredite na prácu, od Vás očakávaný výsledok bude neefektívny. Preto sa zbavte všetkých rušivých elementov ako je neporiadok či hluk.
Každý človek je výkonný v istom režime dňa. Odsledujte si, kedy je Vaša výkonnostná krivka najvyššia a snažte sa urobiť najdôležitejšiu prácu práve vtedy. Čas nízkej efektivity využite na menej dôležitú prácu, rutinné či administratívne záležitosti.
Zdroj: "Time manažment." Time management a ako si zorganizovať;as. Grafton recruitment, n.d. Web. 3 May 2014.http://www.grafton.sk/karierna-zona/time-management/

Manažovanie | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014